Damerne. Festlig og farverig fodbolddag

09. oktober 2024 kl. 06:25

Mange af holdene var grønne af misundelse over Lundtofte 1’s resultater, andre løb solen sort for at nå op på siden af Ann Storm Mowinckel og Maja Kruchov Deigaard, mens enkelte jamrede sig over deres blå mærker og var hvide i ansigtet af overanstrengelseefter kampene mod de toughe ladies fra Lundtofte. Er du forvirret? Så kan vi oplyse, at det alt sammen foregik underLyserød Lørdag i Gladsaxe-klubben Bytoften, hvor DBU Sjælland traditionen tro afholdt stævne til fordel for Kræftens Bekæmpelses event Støt Brysterne. Deltagergebyr og alt overskud efter salg af mad, drikkevarer og lodsedler gik ubeskåret til brystkræftsagen og involverede mange frivillige deltagere – herunder dommere.

Lundtofte Boldklubs fodboldfitnesshold, Lundtough Ladies, stillede med imponerende tre hold i klasserne Begynder, Let øvede og Øvet. Det blev til henholdsvis en 5. plads, en 2. plads og en 1. plads til de tre hold, hvilket betyder, at endnu en pokal er kommet ind i klubbens glasmontre. De seje damer løb også i 2019 og 2023 med 1.-pladsen og pønser allerede nu på også at erobre præmien for Bedste Udklædning, når Lyserød Lørdag løber af stabelen næste år til oktober.

Vi rydder en plads i skabet til endnu en pokal til næste år!